آنتی ماسون & صهیون
دو شنبه 1 خرداد 1386برچسب:, :: 18:21 ::  نويسنده : رضا
گالري تصاوير ملي انگليس اعلام كرد ماري كه نماد شيطان پرستي محسوب مي‌شود پس از سال‌ها در تصوير ملكه اليزابت اول آشكار شده است.

  شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، گالري تصاوير ملي انگليس اعلام كرد كه يك تصويرمبهم از يك مار چنبره خورده در تصوير نقاشي قرن شانزدهم ملكه اليزابت اول ظاهر شده است.

در نسخه اصلي اين اثر، ملكه در حالتي ترسيم شده بود كه ماري را در ميان انگشتانش چنبره زده، اما بعدها بنا به عللي نامعلوم يك دسته گل جايگزين اين مار شد.
 

بنا بر اين گزارش، گذشت زمان پس از 400 سال منجر به كمرنگ شدن طرح گل و آشكار شدن طرح اين مار شده است. اين اثر درپايان دهه سال 1580 يا اوايل دهه 1590 توسط هنرمند ناشناسي خلق شد. گالري تصاويرملي اين احتمال را مطرح كرد كه حذف نماد در اين تصوير، ممكن است ناشي از نشان ابهام باشد.

دكتر "تارنيا كوپر " از پروژه " هنر در خانواده سلطنتي تودور انگليس " گفت: تصوير صورت اليزابت اول با يك‌مار مخفي شده و كاملا نا معمول است. با اين وجود مشكل است كه دقيقا بدانيم به چه دليل ممكن است اين مار دراصل نقاشي لحاظ شده است.

به اعتقاد برخي تصوير مار ممكن است به عنوان نماد خرد (wisdom) به كار رفته باشد اما مارها عمدتا در ادبيات و تصاوير مرتبط با نقاشي‌هاي قرن 15 و 16به عنوان نماد شيطان و گناه اصلي (original sin) [هبوط آدم به زمين] به كارمي‌روند. علاوه بر اين در صورتي كه از مار مفهومي مثبت مانند خرد برداشت مي شد، لازم نبود تا با نماد مثبتي همچون يك دسته گل پوشانده شود.

لازم به ذكر است از سال 1921اين نخستين بار بود كه نقاشي فوق در سيزدهم مارس نقاشي در گالري لندن به نمايش گذاشته شده و برگزاري نمايشگاه "تغييرات صورت ملكه اليزابت اول " تا 26 سپتامبر ادامه خواهد داشت. 

منبع : فارس به نقل از فصلنامه ارلي مادرن انگلند (Early Modern England)



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

خدا : حرمت بنده من از حرمت کعبه بالاتر است . ***************** قطعه گمشده ای از پر پرواز کم است یازده بار شمردیم و یکی باز کم است این همه آب که جاریست، نه اقیانوس است عرق شرم زمین است که سرباز کم است..... خ
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نور و آدرس soltanh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان